بلاگ

اخبار جدید و به روز دنیای تکنولوژی

image

هوشمندی استفاده شده در VR

توسط چشم یار | 9 نوامبر 2022

خلاصه آنچه در این خبرنامه به آن می پردازیم:

فناوری واقعیت مجازی

نرم افزار و سخت افزار واقعیت مجازی

واقعیت مجازی به چه سمتی می رود؟

 

مدت زمان مطالعه:5 دقیقه

فناوری واقعیت مجازی

فناوری‌های محاسباتی واقعیت مجازی (VR) ابزار مناسبی برای ایجاد محیط‌های آموزشی مؤثر در سطوح مختلف تحصیلی و آموزش حرفه‌ای هستند.

فناوری واقعیت مجازی در چند سال گذشته به سرعت پیشرفت کرده است و در هیچ صنعت دیگری به اندازه بازار AEC مرتبط نیست. در اینجا لیستی از ابزار سخت افزاری و نرم افزاری واقعیت مجازی وجود دارد که توانایی تغییر نحوه انجام کار در فضای AEC را دارند.

شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک، گوگل و مایکروسافت ابزارهای تغییر بازی خود را می سازند. همچنین شرکت هایی را در این فضا خریداری می کنند تا همه چیز فقط "واقعی تر" شود. با این همه پیشرفت، جای تعجب نیست که معماران، مهندسان و تیم های ساخت و ساز در حال یافتن کاربردهایی برای این فناوری در جریان کاری خود هستند.

نرم افزار و سخت افزار واقعیت مجازی

  Unrealمجموعه ای از ابزارها برای توسعه دهندگان است که می تواند برای ایجاد بازی ها و محیط های واقعیت مجازی استفاده شود. همچنین برای صنعت معماری رایگان است. این ابزار اغلب برای تجسم فضاها و ارائه مدل های معماری در محیط های غوطه ور استفاده می شود. مهندسان و معماران قادر هستند تا با استفاده از مجموعه ابزار ویرایشگر قدرتمند و مدل های تعاملی که به طور خاص برای ساختمان دنیای واقعیت مجازی طراحی شده اند، در یک محیط واقعیت مجازی ایده خود را طراحی کرده  و بسازند. نتیجه کار یک تجربه غوطه ور باورپذیر است که بر اساس حرکات و فعل و انفعالات طبیعی بنا شده است.

با ظهور موتور بازی Unity، آوردن مدل‌های Revit/3D به فضای واقعیت مجازی بسیار آسان‌تر می‌شود. اکنون، هر حرفه ای AEC می تواند مدل Revit خود را بگیرد، آن را به Unity بیاورد و یک تجربه VR ایجاد کند. با کمی دانش برنامه نویسی، مدل های VR نیز می توانند به شدت سفارشی شوند. این ابزار قدرتمند، شهودی و انعطاف‌پذیر تکرار سریع و گردش کار سیال را تضمین می‌کند، بنابراین به مهندسان و معماران اجازه می‌دهد تا راه‌حل‌های خیره‌کننده و تعاملی ایجاد کنند و حسی واقع‌بینانه را در اختیار مشتریان قرار دهند که واقعاً چه احساسی دارد که در محیط شبیه‌سازی شده زندگی می‌کند.

Twinmotion یک موتور تجسم قدرتمند و ساده است که مدل های مختلف AEC را می گیرد. صرف نظر از اندازه و پیچیدگی پروژه، تجهیزات، مهارت‌های کامپیوتری یا مدل‌سازشان، Twinmotion  برای متخصصان معماری، ساخت‌وساز، برنامه‌ریزی شهری و محوطه‌سازی، طراحی شده است. ابزاری ساده برای استفاده با موتور Unreal Engine است که گرافیک شگفت‌انگیزی را در کوتاه‌مدت ایجاد می‌کند.

 

هدست Oculus Rift به طور سنتی به عنوان ابزاری برای گیمرها دیده می شود. با این حال، در فضای AEC، کار در محیط های مجازی را بسیار آسان تر می کند. از طریق تجربه سه بعدی همراه با قابلیت های ردیابی حرکت، حرکت در مدل های سه بعدی و نگاه کردن به گوشه ها بسیار آسان تر از استفاده از ماوس و صفحه کلید می شود. جای تعجب نیست که شرکت های معماری روز به روز تصمیم به آزمایش با استفاده از فناوری Rift برای تجسم و طراحی می کنند. Rift به معماران این امکان را می دهد که نگاه واقعی به ساختمان هایشان داشته باشند و مقیاس را درک کنند، چیزی که دستیابی به آن در یک مانیتور سنتی غیرممکن است.

 

TPCast ابزار شگفت انگیزی است که تجربه VR را از بین می برد. با استفاده از یک فرستنده HD، می توان یک تجربه VR بی سیم را از طریق HTC Vive تجربه کرد. تصور کنید بتوانید در یک محیط VR بزرگ بدون خطر گیر کردن روی سیم های هدست بدوید!

 

VRSCA یک موتور قدرتمند است که به شما امکان می دهد تا حداکثر هشت نفر را با استفاده از هدست های VR مانند Oculus Rift در یک محیط مجازی به طور همزمان پیمایش کنید. اکثر رایانه ها برای مدیریت حجم عظیم داده های موجود در یک فایل شبیه سازی VR معمولی مجهز نیستند. یک کامپیوتر لپ تاپ با کارایی بالا می تواند داده های لازم برای شبیه سازی یک ساختمان 25000 فوت مربعی را با فرکانس 25 فریم در ثانیه پردازش کند. در مقابل، VRSCA همان مدل را با سرعت 80 فریم در ثانیه پردازش می کند. یک مدل 100000 فوت مربعی با روشنایی داخلی و دینامیک مشخص، کامپیوتر پرقدرت متوسط ​​را خراب می کند. از سوی دیگر، VRSCA شبیه سازی را به راحتی و بدون تاخیر یا گرم شدن بیش از حد اجرا می کند. با استفاده از این فناوری، مدل های سه بعدی به راحتی به شبیه سازی های VR خیره کننده تبدیل می شوند.

متخصصان و فن‌آوران آینده‌نگر مراقبت‌های بهداشتی هر روز مرزها را جابه‌جا می‌کنند و ما شاهد افزایش تقاضا برای پلت‌فرم‌های دیجیتال پیشرفته مانند Stamford's Virtual Heart یا شبیه‌سازهای سفارشی VR Training برای زنده کردن معاینات بالینی و ابزارهای آموزشی بوده‌ایم.

واقعیت مجازی این توانایی را دارد که شما را به داخل و اطراف بدن انسان منتقل کند، تا به مناطقی دسترسی داشته باشید و آنها را مشاهده کنید که به طور سنتی دسترسی به آنها غیرممکن است.

با استفاده از CGI بیش از حد واقعی، مدل‌های مجازی می‌توانند در زمان واقعی نمایش داده شوند و به پزشکان بالینی این امکان را می‌دهند تا اطلاعات حیاتی را با جزئیات بیشتری به بیماران نشان دهند، و به آنها کمک می‌کند تا شرایط خود را تجسم کنند و ببینند که درمان‌ها چگونه پیش می روند.

واقعیت مجازی به چه سمتی می رود؟

 طی چند سال آینده، در VR، مانند همه زمینه‌های فناوری، چیزهایی را خواهیم دید که آنچه را که امروزی پیشرفته است شبیه مهاجمان فضایی می‌کند. و اگرچه بازی‌ها شگفت‌انگیز خواهند بود، اما تأثیرات این دگرگونی بسیار گسترده‌تر خواهد بود و بر کار، تحصیل و زندگی اجتماعی ما تأثیر می‌گذارد.

محبوب ترین برنامه های کاربردی VR امروزی شامل کنترل کامل حواس کاربر (به ویژه بینایی و شنوایی) برای ایجاد یک تجربه کاملاً فراگیر است که کاربر را در یک محیط کاملاً مجازی قرار می دهد که کاملاً واقعی است.

هوش مصنوعی (AI) دنیای مجازی شخصی‌سازی‌شده‌تری را برای کاوش در اختیار ما قرار می‌دهد، حتی به ما شخصیت‌های مجازی واقعی می‌دهد تا تجربیات خود را با آنها به اشتراک بگذاریم.