بلاگ

اخبار جدید و به روز دنیای تکنولوژی

image

نقش دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی در تشخیص بیماری های چشمی Volk

توسط چشم یار | 21 مه 2023

خلاصه آنچه در این خبرنامه به آن می پردازیم:

دستگاه volk چیست؟

آیا دستگاه های هوشمند می توانند جایگزین معاینه چشم توسط متخصص شوند؟

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه  Volk چیست؟

 یک شرکت شناخته شده در زمینه تولید ابزارهای تشخیصی و جراحی چشم است یکی از محصولات قابل توجه آنها VOLK Eye Check است که یک دستگاه دستی قابل حمل است که برای اهداف تشخیصی مختلف طراحی شده است. این دستگاه از لنزهای تخصصی برای بررسی ساختارهای چشم استفاده می کند.

سیستم EyeScore  یک ابزار تشخیصی است که از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل تصاویر به‌دست‌آمده از سخت افزار دستگاه جهت ثبت داده ها کمک می گیرد. در طول فرآیند تشخیص، سیستم EyeScore تصاویر را تجزیه و تحلیل می کند و آنها را با الگوهایی که از داده های آموزشی یاد گرفته است مقایسه می کند. بر اساس این تجزیه و تحلیل، یک عددی را ایجاد می‌کند که احتمال ابتلا به بیماری‌های چشمی مختلف، مانند گلوکوم یا دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را نشان می‌دهد.

VOLK Vista View

یکی دیگر از محصولات این شرکت بوده که امکان تصویر برداری از بخش خلفی چشم با کیفیت بالا در هر مکانی را فراهم کرده است. طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، دوربین شبکیه میدریاتیک، اپتیک‌های شیشه‌ای را با وضوح بالا به همراه رابط دیجیتال بصری ترکیب می‌کند.

 آیا دستگاه های هوشمند تشخیصی می توانند جایگزین معاینه چشم توسط متخصص شوند؟

دستگاه های هوشند می توانند ابزار مفیدی برای ردیابی تغییرات بینایی در طول زمان و تشخیص مشکلات احتمالی بینایی ارائه دهند. از طرف دیگر جنبه های خاصی از سلامت چشم مانند گرفتن شرح حال بیمار، معاینات فیزیکی و... وجود دارد که نیاز به تخصص و تعامل انسانی دارد. علاوه بر این برخی شرایط ممکن است نیاز به مراجعات بعدی داشته باشند، که نمی‌تواند صرفاً توسط یک دستگاه هوشمند انجام شود.