بلاگ

اخبار جدید و به روز دنیای تکنولوژی

image

عینک هوشمند یا اسمارت گلس چیست؟

توسط چشم یار | 27 فوریه 2023

خلاصه آنچه در این خبرنامه به آن می پردازیم:

اسمارت گلس یا همان عینک هوشمند چیست؟

انواع عینک های هوشمند

چشم یار چگونه با واقعیت افزوده همراه شده است؟

 

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

اسمارت گلس یا همان عینک هوشمند چیست؟

با توسعه بیشتر فناوری اطلاعات سلامت در حوزه مراقبت های بهداشتی، دستگاه های نوآورانه بسیاری برای بهبود  روند تشخیص و درمان بیمار ایجاد گردیده است. از مهم ترین دستاوردهای این تجهیزات می توان به افزایش دقت تشخیص و کاهش هزینه های درمان اشاره داشت. عینک های هوشمند یکی از با ارزش ترین تجهیزات این دهه به حساب می آیند. این عینک ها می توانند هم به صورت متصل به وب و هم آفلاین مورد استفاده قرار گیرند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که  امکان پیاده سازی سرویس های چشم یار( مدل های تشخیصی و پیش بینی بیماری های چشم) برروی دستگاه های واقعیت افزوده وجود دارد.

انواع عینک های هوشمند

عینک هوشمند به عینک هایی گفته می شود که مجهز به قطعات الکترونیکی هستند.  می توانند  از طریق فناوری بی سیم  مانند بلوتوث یا wifi  به دستگاه های دیگر متصل شوند. عینک های هوشمند بر اساس ویژگی ها و عملکردهای خاص خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در این قسمت به برخی از انواع اصلی عینک های هوشمند اشاره شده است.

عینک های هوشمند واقعیت افزوده )(AR : عینک های هوشمند واقعیت افزوده اطلاعات دیجیتال را بر روی دنیای واقعی قرار می دهند. همچنین به کاربران اجازه می‌دهند با اشیاء مجازی تعامل داشته باشند و در عین حال می‌توانند محیط فیزیکی اطراف خود را ببینند.

عینک‌های هوشمند واقعیت مجازی (VR):  عینک‌های هوشمند VR یک محیط مجازی کاملاً فراگیر ایجاد می‌کنند و دید کاربر را از دنیای فیزیکی مسدود می‌کنند.

عینک هوشمند واقعی همه جانبه یا ترکیبی (MR): کاربران در این دستگاه‌ها به صورت کاملاً شناور هستند. آنها با حسگرهای سه بعدی عرضه می شوند که محیط اطراف شما را درک می کنند. همچنین به طور طبیعی اشیاء تولید شده توسط رایانه را با دقت پوشش می دهند.

چشم یار چگونه با واقعیت افزوده همراه شده است؟

چشم یار می تواند با پیاده سازی سرویس های خود (مدل های توصیفی و تشخیصی بیماری های چشمی) بر روی عینک های هوشمند با واقعیت افزوده همراه شود. تا این لحضه چشم یار موفق به ایجاد 13  مدل تشخیصی بیماری چشم شده است. از طرف دیگر در حال توسعه سرویس 39 بیماری چشمی جدید نیز  هستیم.